Thursday, November 4, 2004

Tentang Bunga

From: superpurple@luvmail.com
To: magneticfields@luvmail.com
Subject: Re: bingung perlu dipikirin nggak seeh
Date: Tue, 26 Aug 2003 04:20 PM


I wish I lived somewhere else.

I wish I was someone else.

But then, I've wished for those things almost my whole life.
I wish

I could cut myself in two, let the lower half in the ground and the upper half spread its wings and fly.

But then again, I've always gone through my life with my mind wandering somewhere else.

I don't love Jakarta, but I don't know anywhere else. But I wish I could be somewhere else and love it there. But I doubt if such place exists. Why do you love Jakarta? What's in Jakarta to be loved?
I think Danny loves Jakarta because it’s the only place he knows and is known. Is that really love? Now that Danny is out of Paper, he wants to create another one, I think.

Dua hari yang lalu gue ke Paper, ketemu Bunga as managing editor. Duduk di balik meja, bicara denganku. Ia nampak sangat nyaman. Kenyamanan itu aku sadari karena biasanya ia tampak tak nyaman berhadapan denganku. Aneh, ia bicara seperti Danny, pilihan kata-kata, bahasa tubuh, nada bicara. Apakah ia mengambil itu dari Danny, atau Danny yang terpengaruh olehnya?

Ada sesuatu pada Bunga yang aku sukai. Entah apa. Mungkin ada sesuatu pada dia yang mengingatkan pada diriku sendiri. Of what I could have become. Maybe you don’t feel comfortable with her because she’s got a crush on you hahaha... and you don’t, or you do- ;=)
Untuk hidupku sekarang, ada banyak kata-kata dan pikiran yang tak mampu kutuliskan. Karena aku takut memikirkan dan mewujudkannya. Betapa inginnya aku pergi, begitu inginnya juga aku tinggal. Dan aku takut memikirkan mana yang lebih kuinginkan.

No comments: